Zaprojektowane zostało w dwóch wersjach kolorystycznych - jasnej i ciemnej, o kontrastowym kolorze siedziska i szkieletu nośnego. Pokazane w 1956 roku na wystawie z okazji XXX - lecia Spółdzielni Artystów "ŁAD", spotkało się z uznaniem recenzentów. Nigdy nie weszło jednak do masowej produkcji
3. T. Kruszewska - Fotel Tulipan, 1973to znak czasów, w których powrócono do symetrii. Jego forma jest rzeźbiarska, nieco monumentalna, o płynnej, ale regularnej linii.

4. T. Kruszewska - Krzesło i stołek, 1966
Terasa Kruszewska dostrzegła i znakomicie wykorzystywała możliwości tkwiące w sklejce – materiale o niezwykłym potencjale plastycznym. Elastyczność i wytrzymałość sklejki otwarła Kruszewskiej drogę do eksperymentów konstrukcyjnych. Stypendium w Rhode Island School of Design w Providence umożliwiło, projektantce poznanie nowych, niedostępnych wówczas w Polsce technologii oraz naukowego podejścia do projektowania Ważnym zagadnieniem w twórczości Teresy Kruszewskiej było projektowanie dla dzieci. Krzesełko i stolik z 1966 roku urzeka piękną i funkcjonalną forma oraz możliwościami przekształcania. Dzieci lubią zmiany, mogą wiec samodzielnie zmieniać funkcje w trakcie zabawy. Do dyspozycji maja krzesełko, stoliczek, mebel i zabawkę jednocześnie.
Terasa Kruszewska dostrzegła i znakomicie wykorzystywała możliwości tkwiące w sklejce – materiale o niezwykłym potencjale plastycznym. Elastyczność i wytrzymałość sklejki otwarła Kruszewskiej drogę do eksperymentów konstrukcyjnych. Stypendium w Rhode Island School of Design w Providence umożliwiło, projektantce poznanie nowych, niedostępnych wówczas w Polsce technologii oraz naukowego podejścia do projektowania Ważnym zagadnieniem w twórczości Teresy Kruszewskiej było projektowanie dla dzieci. Krzesełko i stolik z 1966 roku urzeka piękną i funkcjonalną forma oraz możliwościami przekształcania. Dzieci lubią zmiany, mogą wiec samodzielnie zmieniać funkcje w trakcie zabawy. Do dyspozycji maja krzesełko, stoliczek, mebel i zabawkę jednocześnie.



0 comments:
Post a Comment